Warkah Terakhir...

Tak berkesempatan untuk update. Terlampau sibuk dengan urusan itu ini. Yep, tinggal esok dan lusa saja lagi sebelum keberangkatan daku ke negeri serambi Mekah itu. Mana nak settle urusan penghijrahan ke sana lagi dengan nak settle pindah semula ke rumah asal after renovate..aihh memang pening dan memenatkan! Ni pun dah mula panik sebab masih lagi tak list down barang-barang nak bawa dan beli. Aduhh tolong lah...:puteh_29: Mama dah mula bising-bising. Memang wajar pun. Sebab aku macam ready tak ready aje nak kerja. Hah! Boleh lak macam tu! Itulah masa tengah takda kerja dok ngeluh memanjang. Kononnya rimas lah, bosan lah. Sekarang bila dah dapat kerja debar semacam! Aihhh....

Aku debar bukan apa. Terkenang episod luka, terkilan, amarah, sadis dan seangkatan dengannya masa aku mula-mula kerja dulu. Dulu, aku pernah mengajar dekat satu kolej swasta ni. Kami panggil kolej anak beranak pasai dari yang atas sampai la ke kuli biasa anak pinak dia aje ramai. Aku tak tahan dan resign sebab hok yang CEO tu sudahlah takat SPM aje tapi super berlagak nak mampus termasuk la kaum kerabatnya. Bukan aku nak menghina orang yang ada kelulusan spm saja tapi bayangkan dia tak nak terima pendapat orang lain yang memang teran g lagi bersuluh jauh lebih baik dari pendapat kuno dia tu. Plus, dia boleh kata awak ada master ke phD ke yang bagi gaji saya. Wah wah wah.... Yang kadang-kadang buat geli hati tu, dia sangat anti dengan orang yang ada degree apatah lagi dengan aku.

Oppsss... @diam sebenarnya aku malas nak ungkit balik hal lama tu. Sebab yang aku cerita tu kulit luar aje. Belum lagi pasal kes aku kena masuk mahkamah dengan surat saman la konon. Wakakaka... Takperlah apa yang berlaku ada la hikmah tu. Banyak juga yang aku belajar dari pengalaman yang lepas. Aku pun dah semakin tabah dan matang. Malah berkat kesabaran akhirnya aku dapat kerja yang berlipat ganda lagi baik dengan gaji 2 kali ganda. So, aku syukur and terima seadanya. Hopefully tempat baru ni okay baik dari segi persekitaran kerja, kawan-kawan dan juga bos-bos aku nanti. Yang paling aku syukuri impian aku untuk sambung phd bakal termakbul. Bos dah cakap, "I bagi you satu tahun dari tarikh you lapor diri untuk cari tempat". Berdebar campur gembira sehhh...

So, kawan-kawan yang sering berkunjung dan menyapa di sini, thank you for all your support. InsyaAllah saya akan ziarah dan tinggalkan jejak di blog kalian tatkala berada di Kelantan nanti. Now, sempat ziarah aje tapi tak sempat nak menyapa. So, jangan la ingat saya lupakan awak semua k..
7 Responses
  1. ♥S@R@♥ Says:

    nur jgn lupa sara tau..hehe (ngada2 lak ea sara ni)..

    pe2 pun best kawan ng nur..hope kita dpt jumpa lg..

    biar jauh beribu batu tapi dekat dhati ;)

    sara doa kan semoga nur berjaya dsana..

  2. Elya Roza Says:

    kt kelantan boleh jee lagi update blog kan zainur..hik3

  3. Hasnah Says:

    alhamdulilah... =) rezeki ada dimana2 yg penting kita usaha kan kak ;)

    wah! nk smbung PHD tue! Saluteee!

  4. aCik GeE cHoMeY Says:

    hehehehe..jgn lupa kan kiter gak...g luck ok...:-)

  5. farahfatihah Says:

    hi miss zainur...wahhh bagus2..jgn lupa fara ek hehehe

  6. Ms ALiN-D Says:

    salam zainur...salam perkenalan n selamat maju jaya yer ;)

  7. Unknown Says:

    wah nk smbung PHD...tabik aa sama zainur..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
abcs