The doorgifts

Salam to you all yang sudi datang dan jenguk-jenguk blog zainur yang dah lama tidak di update nih. Aihh....biasalah bila dah start kerja mestilah sibuk. Rasa tak sempat nak fikir tentang persiapan kahwin tau. Tanpa saya sedari tinggal 130 hari aje lagi... Aduhai....mula rasa nak gila kejap!

Hari itu, saya sempat balik KL kejap. The main reason sebab nak bantu my mom pindah barang dan kemas rumah baru kami. Actually bukan rumah baru pun tapi, since baru lepas renovate nampak mcm new house lah. Bayangkan saya sampai pada pagi Jumaat terus aje buat kerja-kerja pindah randah ni dan cuci rumah. Memang penat sangat. And the next day terpaksa balik ke PC semula because hari Ahad kerja. Pulak tu ada perjumpaan dengan VC jam 7.30 pagi. Serius sangat keletihan! I tak sempat pun nak jumpa Elya untuk tengok Premium Beautiful dia tu.

Tapi, ditengah-tengah kesibukan itu saya sempat lah shopping barang untuk majlis nanti which is doorgifts untuk para tetamu. The doorgift ini I akan buat sendiri. I am planning to give chocs kurma untuk jemputan I. Dan cokelat kurma tu I akan isi dalam bekas seperti dalam gambar ini.

Dan bekas ini nanti I akan decorate mengikut my wedding theme- hijau-pink! Bekas ini I beli secara pukal dengan harga RM 320 untuk 2000 pcs. Kira dalam 16 sen untuk satu kotak. Murahlah compare dengan sesetengah vendor yang jual dalam 20 sen sekotak tau. Huhu....

Next, my tunang dengan future mother in law akan datang PC melawat saya pada 5 dan 6 Jun ni. Di kesempatan yang ada nanti saya dan dia akan survey cincin kahwin. Hopefully adalah jumpa satu yang berkenan di hati. Saya pun belum decide dengan sepenuh jiwa lagi nak emas putih ka atau emas biasa. Saya sebenarnya tak kisah sangat pasal saya bukan jenis yang pakai barang kemas kot. Apa saja dari dia saya terima sepenuh jiwa. Tapi, kalau suatu masa nanti bila ada rezeki lebih dan dia nak hadiahkan saya set berlian ke saya suka aje. Hehehe....

Okaylah. Cukuplah dulu setakat ini saja. Nanti hujung minggu saya try update lagi. Nak tulis panjang-panjang tapi dalam kepala dok fikir macam-macam. Haihhh....


16 Responses
  1. farahfatihah Says:

    hi zainur..wahhhhh kita nyer doorgifts hampir sama la!! but, fara bg utk pihak laki...

  2. Atiqah Adnan Says:

    salam zainur..
    bestnye coklat kurma...!!

  3. Zainur Says:

    Farah, oh really....hahaha :) then kalo xcukup blh mntak kat awak supply...hihihi

    Atiqah, cedap2...nnt datang la... :)

  4. Unknown Says:

    sedapnya coklat kurma

  5. Elya Roza Says:

    zainurr...xpe..awk pun bz kan..next time balik kl...roger2 kiterr tauuu....
    hik3.

  6. Fathiyah Says:

    kurma badam pon sdp. tp regenye maybe lebih skit kot. kurma coklat pon ok. sdp2

  7. zielalala... Says:

    wah sedap tu..rajinnye nak buat sndri..cm sy xckp kakitgn la..hehe

  8. Zainur Says:

    Mia, sedap!

    Elya, InsyaAllah...


    Fathiyah, oo ya ka?nnt i try.


    Zie, nak bajet...hehe..i kerah tenaga family jer...hehe

  9. fiz Says:

    dear, you borong kat mane yea boxes 2? mind share the info..thanks

  10. Zainur Says:

    fiz, i borong dekat bakery shop bagus. :)

  11. fiz Says:

    dear, boleh bg info detail x? kat mane bakery shop 2? sori yea byk sgt tanye. thanks

  12. Zainur Says:

    I beli dekat area bandar melawati, KL. Anything else buleh email me at zainur1925@mail.com :)

  13. Unknown Says:

    oh, i wwas haf dead looking for d boxes!kat bakery shop rupenye ..thank god i came to visit ur blog.thanks ^_^

  14. Zainur Says:

    Queen W, U'r most welcome :)I'm glad that I could help someone in their W-preparation :)

  15. Atiqah Adnan Says:

    mesti datang kalau takde ape..
    hihii zainur jemput tau..^^

  16. MANIS Says:

    hi...
    andai kata berminat jgn lupe tempah~ hehe...
    http://kekcawanmanis.blogspot.com/2010/06/mini-square-cakes.html

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
abcs