Bicara sendirian

Hello there!

Rindunya kat kamu. Lama tak jenguk kamu. Tak conteng-conteng dan merapu sendirian. Maafkan saya duhai blog kerna membiarkan dirimu menyepi sekian lama. I love to hang with you, chit chat with you and spend time with you tapi apakan daya dunia realiti tidak pernah berhenti walaupun sesaat. Sedang saya memasuki alam mu, tidak sedikit pun waktu di luar sana berhenti. Dan saya sedang membuang masa di alam mu untuk merawat segala duka di alam realiti. Tapi itu tidak mengapa bukan?


My dear blog, terlalu banyak hal yang berlaku seminggu dua ini. Lebih duka dari suka. Lebih masam dari cuka. Namun aku pasrah tapi tidak sekali mengalah. Cabaran dan mehnah itu asam garam kehidupan. Tanpanya mana mungkin kita kuat. Tanpanya mana mungkin kita berani. Tanpanya mana mungkin kita berada selangkah lagi ke hadapan. Allah has mentioned twice in the the same verse that with every hardship, there is relief. (Al-Insyirah) 94: 5-6). So, sebagai hambaNYA kita mesti yakin dan percaya. Jangan putus asa and terus beusaha. Maka dalam setiap situasi buruk yang menimpa, saya terima dengan hati terbuka dan berlapang dada. Alhamdulillah, hari ini Allah tunjukan betapa DIA menyayangi saya. Memang rasa sedikit terkesima, terhantuk dan terngadah. But somehow I'm glad, it happen.


3 Responses
  1. Chekgu Azrine Says:

    Semoga sis kuat semangat mghadapi cabaran di sana k

    Take care sis..luv u!!

  2. mia-ina Says:

    salam zainur,

    saya tahu awk kuat...meski pepun crbn & dugaan....ingat allah selalu ye..mia doakan awk sukses dan diberi kebahgiaan selalu...tbh kan hati

    ps: mia dh invite zainur for my private blog

  3. Zainur Says:

    Thanx akak n mia for your support =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
abcs