Hobi kumpul kereta!

Holaa!

Okay, I know I haven't blogged often lately. Asal balik dari Uni aje malas nak update apa-apa. Seriously malas tahap gaban. Walhal masa awal pagi nak ke Uni tu ada jer macam-macam cerita berlegar-legar dalam fikiran aku, menunggu masa untuk dicurahkan. Heh! Kadang-kadang, idea datang mengganggu waktu tengah 'syok' buat eksperimen. Mula la perasaan berkobar-kobar nak balik rumah hanya semata-mata nak update blog! BTW, agak mustahil aku akan update my bloggie dekat office. Malu sehh dekat member-member. Nak buka facebook pun takut! Haha- Rasa macam supervisor dok monitor kat belakang. Lagipun kawan office semua dok taip thesis/ journal paper. Yang aku taip entry blog? Oh, maaf kalau ada yang terasa pula. Bukan bermaksud begitu. Seriously, it's just me. Memang aku ada satu perasaan pelik dan rasa 'insecure' gitu bila orang tengok aku buat kerja yang bukan kerja. Even masa aku reply personal email untuk member pun aku rasa takut-takut. Pelik kan? Facebook pun buka curi-curi waktu lunch hour. Waktu lunch hour kot!! Haha. Seriously rasa macam SV dok tengok apa aku buat. Tak pun kawan-kawan tukang report kepada SV aku. Kemudian SV akan blame aku sebab tu research awak slow aje asyik bloging and facebooking. Nasib baik tak ada akaun twitter. Ada, tapi tak reti guna! Haha- Tapi, kalau dapat office sendiri yang tak share memang confirm lebih blogging dari kerja! ;P 

Anyway, bila dah balik rumah mood blogging pula hilang. Atau duduk depan laptop tapi tak ada idea nak taip. End up aku erase semuanya. Baca blog orang lagi bagus kan? Hehe..

Amboi, intro aje dah panjang! Walhal aku nak cerita pasal hobi kumpul kereta aje.

Wah, bunyi macam orang-orang kaya aje kan? Yerlah ingat sebiji kereta murah? Walaupun harga kereta kat sini jauh lebih murah dan mampu beli tapi untuk beli dua tiga buah buat koleksi memang tak mampu la kan? Huhuhuhu.... 

So, kereta macam ni aje lah yang mampu kami kumpul. It's not a toy car but it's a collectible or in other words die-cast car. Die-cast car ni is a scale model of a real manufactured car made by die-casting method. Kira memang sama habis la dari segi bentuk dan dalaman. Sesetengah company buat die-cast car ni sangat detail macam AUTOart, Biante, Kyosho and many more. Harga? Tak semahal harga kereta sebenar lah. Sebab tu kata mampu beli. Tapi, kalau model kereta lama atau antik memang harga pun lebih la sebab susah nak dapat kan. Lagi-lagi kalau dapat dari top brand company atau yang made in selain dari cha ya nun alif. Hehehe...

Oklah, layan kan gambar-gambar kereta dari koleksi kami. 




Itulah dia sebahagian dari koleksi yang ada. Ada lagi tapi penat pula nak tayang semuanya. Selebihnya letak dalam intag aje...hihihi.... Kawan-kawan blog yang sudi boleh add my instag and join my nuffnangX okeh!

psst: Terpaksa ambil 1 day off semata-mata nak blogging. Heh, kononnya! Walhal back pain menyerang kembali. T___T

psst: Senang nak stalk blog orang sejak ada nuffnangX sampai tak ada masa update blog sendiri....apa kes? ;P
0 Responses

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
abcs