A visit to the hospital before the delivery

Today we decided to visit the hospital. Al maklumlah tak pernah jejak lagi bangunan hospital bersalin HSNZ yang baru ni. Selain mengelakkan rasa cuak dan berdebar debar bila time kritikal nanti. Aku bab bab pi klinik, hospital, jumpa doktor or medical check up ni memang cuak sikit. Selagi boleh avoid selagi tu la aku akan bertahan walaupun hakikatnya bapa dan kakak aku sendiri doktor. Sepanjang ingatan aku memang tak pernah lagi buat treatment dengan doktor kecuali medical checkup untuk sambung belajar dan kerja. Oh ada sekali time jatuh dalam longkang itu pun setelah kaki bengkak teruk dan tak boleh bangun berjalan dan jauh dari family. -_-" Aku memang takut jumpa doktor dan tak suka makan ubat. Tapi bila dah time pregnant ni memang tak boleh elak. Huhu....semuanya untuk mu wahai anak ku. Jadi umi harap bila tiba masa bersalin nanti umi tak perlu bermalam di hospital. Sebab umi akan jadi sangat stress. Heh....

Teringat pula masa baru baru ni aku kena cirit birit yang agak teruk. Dalam sehari 20 kali dok ulang jumpa mr T. Penat sangat. Nak makan ubat memang tak dapat lah. Biasa kalau dah terdesak memang aku telan jugak. Nak minum teh kelat aku sangat kesian pada baby nanti tak dapat khasiat zat sebab kafein yang over dos. Pun boleh lagi aku bertahan dari jumpa doktor. Tapi bila masih berlarutan ke esok hari aku paksa diri jumpa doc sebab bimbang pada baby juga. Alhamdulillah baby tak apa apa cuma aku yang mild dehydrated. Doc nak tahan cucuk masuk air. Aku siap berunding dengan doc lagi janji akan minum 3L air dan datang check up semula sebelah petang. Bersungguh sungguh aku janji tapi bila doc kata nanti kesian kat baby awak...membahayakan sebab dari urin test kandungan ketone tinggi which is not good. So kerana mu anak ku umi kuatkan diri di tahan sementara untuk cucuk masuk air T_T  dan first time jugak seumur hidup dapat surat cuti dari doc. Dua hari pulak tu. Seronok pula. Lepas doc benarkan balik aku terus ajak suamiku balik KT terus...haha...kebetulan sambung sampai hujung minggu. Tak padan dengan sakit...

Jadi itulah sebab kenapa aku visit hospital. Cuma sekarang ni aku tak boleh nak bayang apa yang akan aku alami kelak. Hopefully semua baik baik aje. Memang perasaan ni bercampur baur. Mujurlah kakak kakak ipar  dan adik ipar belah suami sangat supportive. Banyak share info dan pengalaman. Tak lupa juga buat rakan sekerja aku yang banyak bagi tips. At least tak lah aku rasa keseorangan sangat. Juga pada mommy blogger lain yang banyak membantu dengan sharing pengalaman masing masing. Tapi sometimes the less we know is better because our path wouldnt be the same. Just keep praying to Allah may HE make it easier for us. Amin.

1 Response
  1. Chekgu Azrine Says:

    Tahniah sis..tak sabar nk tgk bb sis..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
abcs